niedziela, 26 maja 2013

DOMOWE LODY NA PATYKU Z KASZĄ JAGLANĄ ,"CZEKOLADOWO-KARMELOWE", WEGAŃSKIE

Poprzeczka wędruje coraz wyżej i wyżej w górę: 
"Mamo, a takie coś zrobisz?"
W małych łapkach fotografia smakowicie wyglądających lodów, przekładanych warstwowo, czekoladowo - karmelowych z posypką.
Piękne!
Godzina dumania i eksperymentowania jednocześnie, 
noc na mrożenie,
 i są!
Może nie tak kremowe jak te prawdziwe, śmietanowe, może karmel nie ciągnie się aż tak smakowicie...?
"Synku, czy takie mogą być?"
Piskom radości i podskokom nie było końca!
Celebruję te chwile...
nie tylko w Dzień Matki.
:)
Kłaniam się Mamusiom i ich Pociechom.
Lody serwuję, Kochani!
Trochę można!
Zwłaszcza jeśli są bez cukru, nabiału i połowy tablicy Mendelejewa.
Nie tylko dla tych z dietetycznymi ograniczeniami!
;)
Zapraszam!


Składniki:
świeże daktyle bez pestek (ok. 12 sztuk)
granola bezglutenowa (przepis) lub pokrojone dozwolone w diecie orzeszki lub ziarna
kasza jaglana (ugotowana, 2 kopiaste łyżki)
migdały lub nerkowce (lub inne orzechy) albo w ostateczności pestki słonecznika (garstka, można je zastąpić olejem nierafinowanym orzechowym)
wanilia (kawałeczek laski)
karob (lub surowe kakao) 1-2 łyżeczki, do smaku

Wykonanie:
ugotowaną kaszę, orzeszki lub ziarna, kilka daktyli (3-4 lub do smaku), wanilię i karob (kakao) zmiksuj z dodatkiem wody (dodawaj stopniowo) w wysokoobrotowym urządzeniu na gładką, śmietankową masę. Jeśli posiadasz zwykły blender Twoje lody będą delikatnie grudkowe (mojemu dziecięciu ta wersja też smakowała). Jeśli chcesz zminimalizować grudki masz dwa wyjścia: namocz dzień wcześniej daktyle i orzechy (lub ziarna) a kaszę rozgotuj ;)
albo zamiast twardych składników orzechowo-ziarnianych użyj wysokogatunkowego oleju nierafinowanego np z orzechów laskowych.

Osobno zmiksuj daktyle z niewielką ilością wody (namocz je wcześniej jeśli nie posiadasz wysokoobrotowego urządzenia), przełóż do małego rondelka i delikatnie zredukuj ilość wody.
Uzyskasz krem daktylowy w konsystencji nie bardzo przypominający karmel za to idealnie go zastępujący.
Do kieliszków o pojemności 50 ml wsyp granolę lub orzeszki, łyżeczką włóż nań "karmel" a nastepnie masę "kremową" i przekładaj je na zmianę aż do zapełnienia kieliszka. Ostatnią warstwę posyp orzeszkami lub granolą, włóż patyczek (właśnie, wciąż mam problemy ze zdobyciem większej ilości patyczków, podpowiecie gdzie je zdobyć? :) )
i włóż do zamrażarki na kilka godzin, a najlepiej na noc.
Przy wyjmowaniu lodów użyj patentu z ciepłą wodą:
odwróć lody patyczkiem w dół, polewaj ciepłą wodą przez chwilkę i spróbuj wyjąć zawartość pociągając za patyczek.
Lody są całkiem smaczne.
Przyjemne jest również to ze obie warstwy rozpuszczają się w innym tempie i warstwa udająca karmelową naprawdę zaczyna ją przypominać bo topi się pierwsza.
:)
Smacznego!
Ciao!




25 komentarzy:

  1. wyglądają genialnie! wypróbuję przepis kiedy nadejdą upały :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. patyczki do kupienia w aptece. Pozdrawiam

      Usuń
  2. Koniecznie wypróbuję! W dzień dziecka, choć dzieci nie mam :D :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hihihihi! Pewnie! :D
      przesyłam pozdrowienia. :)

      Usuń
  3. o rany, jaglane lody! ale zaskoczenie! pozytywne oczywiście :))

    OdpowiedzUsuń
  4. jejku ale mi narobiłaś smaka, chyba jutro wypróbuję przepis;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja z Adą( to moje wegańskie słoneczko , siostrzenica) mamy je w planach od dnia pokazania na FB
    Są boskie na zdjęciu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D mam nadzieję że Wam posmakują w realu. Zabawa z nimi przednia. :D

      Usuń
  6. Masz mnie! Już je uwielbiam :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Patyczki do lodów znalazłam na allegro :)
    Czekam tylko z utęsknieniem na upały, aby zrobić te mega pysznie wyglądające lody dla mego alergika :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne lody ! Wspaniały pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniałe lody! Jesteś cudowną Mamą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Zielaczku. Mój Młody polemizował by z Tobą, przynajmniej od czasu do czasu. ;)
      Uściski! :)))

      Usuń
  10. Wyglądają fantastycznie, wyjątkowo oryginalne lody :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę je zrobić.,...tylko jest mały problem, nigdy nie robiłam lodów na patyku....mam zatem kilka pytań - czy patyczek taki jakim je się lody z pudełeczka się nada? Bo takie mogę wziąć z zaprzyjaźnionego sklepu...innych nie mam :( Czy lepiej wsadzać mase do szklanego czy plastikowego pojemniczka? 50 ml to jakoś tak mało mi sie wydaje, to jest jakaś szklaneczka czy coś? Pomóż please! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koralina (cóż za śliczny nick!!!) :))), patyczek wystarczy drewniany do lodów, pojemniczek dowolny. Mnie lepiej jakoś wyskakują ze szklanego niż plastikowego. ;) Uściski! :)))

      Usuń
    2. Dziękuję! Mam nadzieję, że w niedzielę będzie na tyle ciepło, żeby je przyrządzić :D mam ślinotok na samą myśl :)

      Usuń
  12. Ta granola na szczycie loda to genialny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  13. pierwsze gotowanie kaszy jaglanej i od razu lodziki na pierwszy rzut, a reszta kaszy na śniadanko;)i chyba ciut sypnęło się za dużo karobu, bo ciemniutkie wyszlo, ale juz sie ładnie mrozi więc jutro kosztowanie ;)

    pozdrawiam Mary ;)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.