środa, 25 czerwca 2014

ZNAKOMITE BATONIKI AMARANTUSOWE A LA "NUTELLA" - RAW

Batonikowe szaleństwo opanowało cały Smakodom do reszty... :D
Wszystkie batoniki są surowe - raw, bez cukru, glutenu i nabiału, bez konserwantów i, 
co dosyć istotne, wykonanie ich nie zajmuje całego dnia oraz nie kosztuje tyle ile zakup eko batonika w sklepie!
Mamy już baterię kokosowych pyszności, 
są figowe, orzechowe, migdałowe, z pestkami wszelakimi, pomarańczowe z goji, waniliowy, bakaliowy .... a dziś pora na batonik czekoladowy a la nutella.
Pyszny!
Pożywny!
Słodki!
I zajęcie przy "produkcji" dla dużych i małych łapek - gotowe!
Spodziewjacie się zalewu słodkich przepisów.
;)


Zaczynamy!

Składniki (eko), na 10 "solidnych" batoników):
daktyle 300g
orzechy laskowe 100g
mielone ziarno kakaowca (prawdziwe kakao) lub karob lub mix obu ;) - w sumie ok 3 łyżek (lub do smaku)
amarantus ekspandowany (popping z amarantusa) - 1/2 do 3/4 szklanki - lub do odpowiedniej konsystencji
olej kokosowy - 1 łyżka (nie jest niebędny)

Wykonanie: 
daktyle zmiel na masę, orzechy zmiel na mąkę albo nawet na masło, jeśli dysponujesz urządzeniem wysokoobrotowym, lub, jeśli tak jak my lubisz strukturę "na ząb", zmiel grubo, połącz obie masy z dodatkiem kakao (karobu) dodaj tłuszcz kokosowy i popping z amarantusa. Ugnieć w jednorodną masę i uformuj kształt jaki Ci się podoba (u nas podłużne batoniki o długości ok 10 cm na szerokości 5cm oraz grubości 0,5-0,7 cm.
Możesz ulepić:
batoniki
szyszki
pralinki.
Gotowe słodkości przechowuj w lodówce. Podawaj schłodzone.



Przed włożeniem batoników do lodówki, przełóż je papierem do pieczenia, żeby zapobiec sklejeniu. 


Smacznego!
Ciao!
:)


15 komentarzy:

  1. Ach lecę po amarantus, nie wiem tylko czy skleję z mniejsza ilością daktyli , dam znać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nadal nie wiem czym mam to zmielić :( Nie mam ani malaksera, ani maszyny do mielenia, ani blendera kielichowego jedynie blender ręczny albo mikser.. ale to chyba nie wypali :/

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastyczne te Twoje batoniki:) ..mam wszystkie składniki, to chyba zaraz przepis wypróbuję!!:) Dziękuję i zdrowego smacznego życzę całej Smakowitej Rodzince!!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. rewelacyjny pomysł! zrobię niebawem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wczoraj zamówiłam proso i będę robiła te z wczorajszego przepisu ;) czekam na więcej pyszności!!! ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda smakowicie! MAm jednak pytanie - czy można czymś zastąpić orzechy? Migdałów niestety też nie możemy :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Już wiem, że mi zasmakują! Sama ich struktura mnie przekonuje. Zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ajaj! Muszą być pyszne!

    Tylko co zamiast orzechów? :(

    OdpowiedzUsuń
  9. TO JEST PYSZNE! Oprócz amarantusa wmieszałam też płatki jaglane. REWELACJA! Moc serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy mogę użyć płatków amarantusowych? Batoniki wyglądają znakomicie.:)
    Joanna

    OdpowiedzUsuń
  11. Nam coś wyszły takie mało zbite, czemu ??

    OdpowiedzUsuń
  12. Obłędnie pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  13. Batoniki są przepyszne, właśnie zrobiłam i się zajadam :)

    Nie spodziewałam się, że będą tak smaczne !

    OdpowiedzUsuń
  14. Są genialne! Ja dodatkowo uprażyłam lekko orzechy i usunęłam z nich skórkę. Niebo w gębie:)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.